Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.


Modlitwa Inna Niż Wszystkie
Dwanaście ogniw współzależnego powstawania – intencje do przemodlenia

Dwanaście ogniw współzależnego powstawania – intencje – Buddyzm (wstępne intencje dot. Koła Życia). Spisała Agata Pająk.
1. Naszego/cudzego studiowania(nie), uczenia(nie) się, zaznajamiania(nie) się, bycia(nie) nauczanymi(nie) oraz nauczania(nie) innych m.in. nauk mahamudry, jakie w głównej mierze mówią(nie) o odkryciu(nie) esencji umysłu, jaką jest(nie) pustka (sanskr.Shunyata), lub tego, jakimi rzeczy naprawdę(nie) są(nie) na ostatecznym(nie) poziomie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
2. Naszego/cudzego studiowania(nie), uczenia(nie) się, bycia(nie) nauczanymi(nie), zaznajamiania(nie) się, oraz nauczania(nie) innych m.in. nauk dotyczących(nie) współzależnego powstawania, jakie dopełniają(nie) nauki mahamudry, gdyż mówią(nie) o tym, w jaki sposób rzeczy się przejawiają(nie), a także o współzależności i o tym, w jaki sposób zjawiska powstają(nie) w zależności od siebie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
3. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), bycia(nie) kodowanymi(nie), nauczanymi(nie), kodowania(nie) i nauczania(nie) innych, że na ostatecznym(nie) poziomie rzeczy są(nie) pustką, ich natura jest(nie) pierwotnie czysta(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
4. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), bycia(nie) kodowanymi(nie), nauczanymi(nie), kodowania(nie) i nauczania(nie) innych, że na poziomie relatywnym(nie) zjawiska pojawiają(nie) się, ponieważ zależą(nie) od siebie, jedno pochodzi od drugiego i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
5. Naszego/cudzego studiowania(nie), uczenia(nie) się, badania(nie), zaznajamiania(nie) się, bycia(nie) nauczanymi(nie) oraz nauczania(nie) innych m.in. nauk dotyczących(nie) współzależnego powstawania, które m.in. mówią(nie) o świecie takim, jakiego doświadczamy(nie), oraz jak zjawiska pojawiają(nie) się na tym świecie, a w tym wg nauk Buddy, i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
6. Naszego/cudzego rozumienia(nie), zrozumienia(nie), bycia(nie) świadomymi(nie) tego, że wszystko(nie) ostatecznie posiada(nie) czystą(nie), boską(nie) naturę, ale naszego codziennego(nie) doświadczania(nie) wewnętrznego „ja” oraz świata zewnętrznych zjawisk, jako względnego wszechświata, jako procesu zależnego(nie) powstawania i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
7. Naszego/cudzego rozważania(nie), dociekania(nie), skąd, od kogo, czego, pochodzi(nie) świat względnych przejawów, jakich doświadczamy(nie) my/inni oraz czy jest(nie) to zewnętrzny świat m.in. czterech elementów m.in. ziemi, wody, ognia, powietrza czy też wewnętrzny świat naszego ciała, mowy i umysłu i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
8. Naszego/cudzego akceptowania(nie), przyjmowania(nie), dostosowywania(nie) się do rozmaitych propozycji odpowiedzi, jakie próbują(nie) wyjaśnić(nie) przejawianie(nie) się względnego świata, a w tym do rozmaitych religii, systemów religijnych, filozofii i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
9. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że nie ma(nie) przyczyny powstawania zjawisk, a w tym m.in. nauczania(nie) tego, bycia(nie) tego nauczanymi m.in. w dawnych Indiach i nie tylko tam i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
10. Naszej/cudzej wiary(nie), przekonania(nie), że nie ma(nie) przyczyny powstawania(nie) zjawisk, oraz, że wszystko(nie) może(nie), mogłoby(nie) dziać(nie) się, wydarzać(nie) się w sposób przypadkowy(nie), bez potrzeby żadnej przyczyny oraz, że zjawiska czasami mogłyby(nie) mieć(nie) miejsce, a czasami nie i dosłownie(nie) wszystko(nie) byłoby(nie) możliwe(nie) w każdym momencie, oraz akceptowania(nie) takiego stanu, godzenia(nie) się z nim, buntowania(nie) się przeciwko niemu, występowania(nie) przeciwko niemu, podważania(nie) go, odrzucania(nie) takich przekonań i wiary, przyczyniania(nie) się do tego, że inni akceptują(nie), odrzucają(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
11. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kodowania(nie) siebie, innych i bycia(nie) kodowanymi(nie), że nic nie dzieje(nie) się bez przyczyny i uważania(nie) za nieprawdę(nie) tego, że wszystko(nie) dzieje(nie) się przypadkowo(nie), bez przyczyny i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
12. Naszego/cudzego obserwowania(nie) zjawisk oraz sposobu, w jaki się te zjawiska przejawiają(nie), oraz zauważania(nie), i bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że dokładnie(nie) to my/inni widzimy(nie), że mogą(nie) zjawiska powstawać(nie), wtedy, kiedy obecne(nie) są(nie) przyczyny, które połączone(nie) są(nie) w taki sposób, że możliwe(nie) jest(nie) przejawianie zjawisk i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
13. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że nie istnieją(nie) nieskończone(nie) możliwości przejawiania(nie) zjawisk oraz w to, że osiągnięcie(nie) rezultatu bez przyczyny jest(nie) czymś niemożliwym(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
14. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), propagowania(nie) takich idei, że niektóre boskie(nie) moce, Bóg, inni bogowie, bóstwa, boginie mogli(nie) stanowić (nie) przyczynę stworzenia(nie) rzeczy, jakich doświadczamy(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
15. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), uważania(nie), że Bóg stworzył(nie), mógł(nie) stworzyć(nie), lub inni bogowie, boginie, bóstwa mogli(nie) stworzyć(nie) nie tylko(nie) świat zewnętrzny, lecz jest(nie) / są(nie) również odpowiedzialni(nie) za nasze/cudze wewnętrzne szczęście, cierpienie, i nasze/cudze relacje ze światem i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
16. Naszego/cudzego wierzenia(nie), bycia(nie) przekonanymi(nie), że istnieje(nie) Bóg, Stwórca, inni bogowie, boginie, bóstwa oraz uważania(nie) za konieczne(nie), niezbędne(nie), oczywiste(nie) żeby modlić(nie) się do Boga, bogów, bogiń, bóstw, okazywać Bogu, czy innym bogom, boginiom, bóstwom szacunek, a także m.in. składać(nie) Bogu, czy bogom, bóstwom, boginiom rozmaite ofiary i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
17. Naszego/cudzego wierzenia(nie) w Boga, w Boga Wszechświata, czy też w innych bogów, bóstwa, boginie oraz bycia(nie) przy tym przekonanymi(nie) oraz wierzenia(nie), czucia(nie), że źródłem naszego/cudzego szczęścia jest(nie) okazywanie(nie) szacunku oraz składanie(nie) czci Bogu czy bogom, bóstwom, boginiom, i jeśli my/inni nie będziemy(nie) tego czynili(nie), spotka(nie) nas/innych cierpienie i kara, co można(nie) uważać(nie) za kolejny sposób na wyjaśnienie(nie) prawa przyczyny i skutku i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
18. Naszego/cudzego uważania(nie) za prawdę/nieprawdę, kłamstwo tego, oraz bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), promowania(nie) tego, że poglądy, jakie utrzymujemy(nie) my/inni w umysłach są(nie) prawdziwymi(nie) przyczynami do przejawiania(nie) się zjawisk, których doświadczamy(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
19. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie) o tym, że nasze/cudze poglądy na świat, na Boga, na to, co się dzieje(nie) z nami, wokół nas, skąd to wszystko(nie) jest(nie) są(nie) błędne(nie) i naszego/cudzego szukania(nie) rozmaitych wyjaśnień, uzasadnień, filozofii, religii, a także nauk uzasadniających(nie), wyjaśniających(nie), prowadzących(nie) do prawdy(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
20. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że Budda, jako istota oświecona, osiągnął(nie) oświecenie i zna(nie) właściwe(nie) i prawdziwe(nie) odpowiedzi na temat świata, istnienia, tego, co się przejawia(nie) oraz na temat błędnych(nie) filozofii, nauk, religii, także tych nauczających(nie) o Bogu i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
21. Naszego/cudzego chłonięcia(nie) nauk Buddy, akceptowania(nie) ich, zgadzania(nie) się z nimi, podważania(nie) ich, promowania(nie), nauczania(nie), bycia(nie) ich nauczanymi(nie) i nie tylko, a w tym m.in. nauk Buddy o współzależności, o tym jak zjawiska się przejawiają(nie), a także o tym, że proces ten odbywa(nie) się m.in. w 12 etapach i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
22. Naszego/cudzego akceptowania(nie), przyswajania(nie), uczenia(nie) się, nauczania(nie) innych, wg m.in. nauk Buddy, m.in., że zjawiska, których doświadczamy(nie) nie są(nie) skutkiem bezprzyczynowości ani nie pochodzą(nie) od Boga, czy innych bogów, bóstw, bogiń i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
23. Naszego/cudzego bycia(nie) wszelkich płci buddystami oraz takimi jak oni i jako oni i jak oni wierzenia(nie), bycia(nie) przekonanymi(nie), że każde(nie) zjawisko przejawia(nie) się ze względu na własną specyficzną przyczynę, a w tym m.in., jeśli czujemy(nie) się szczęśliwi(nie), istnieje(nie) jakiś powód naszego/cudzego szczęścia(nie), a kiedy cierpimy(nie), istnieją(nie) jakieś określone(nie) powody lub powód tego cierpienia(nie), a każdy(nie) stan posiada(nie) swoją własną, nadrzędną, główną przyczynę i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
24. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie) w to, bycia(nie) tego nauczanymi(nie), kodowanymi(nie) oraz nauczania(nie), kodowania(nie) tego innym i sobie samym, że nie tylko mamy(nie) do czynienia(nie) z tą główna przyczyną, dzięki której pojawia(nie) się rezultat, ale istnieje(nie) również wiele drugorzędnych warunków i okoliczności, które, jeśli mają(nie) miejsce, zmienią(nie), jakość przejawiania(nie) zjawisk i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
25. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie) w to, bycia(nie) tego nauczanymi(nie), kodowanymi(nie) oraz nauczania(nie), kodowania(nie) tego innym i sobie samym, że wszystko(nie) posiada(nie) swoje przyczyny i warunki, a te przyczyny i warunki wchodzą(nie) ze sobą w interakcje i tym samym tworzą(nie) nasze/cudze doświadczenie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
26. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie) w to, bycia(nie) tego nauczanymi(nie), kodowanymi(nie) oraz nauczania(nie), kodowania(nie) tego innym i sobie samym, że to, czego doświadczamy(nie), jako świata zewnętrznego, jak również wewnętrznego umysłu, jest(nie) wynikiem współzależnej gry przyczyn i warunków i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
27. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie) w to, bycia(nie) tego nauczanymi(nie), kodowanymi(nie) oraz nauczania(nie), kodowania(nie) tego innym i sobie samym, a w tym będąc(nie) wdzięcznymi(nie) Buddzie, że w swojej dobroci przekazał(nie) nam /innym nadzwyczajne(nie) i wyjątkowe(nie) nauki o współzależności, aby wyjaśnić(nie) jak te zjawiska powstają(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
28. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie) w to, bycia(nie) tego nauczanymi(nie), kodowanymi(nie) oraz nauczania(nie), kodowania(nie) tego innym i sobie samym, że współzależność wyjaśnia(nie) przyczynowość pod względem materialnego świata, a w tym m.in. tłumaczy, że np. kwiat musi(nie) posiadać(nie) główną przyczynę, którą jest(nie) nasienie, z nasienia powstaje(nie) kiełek, z niego wyrasta(nie) kwiat, aby wyrósł(nie) kwiat, musi(nie) on posiadać(nie) swoja główną przyczynę lub nasienie, ale muszą(nie) też istnieć(nie) drugorzędne warunki w postaci gleby, ciepła, światła słonecznego i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
29. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie) w to, bycia(nie) tego nauczanymi(nie), kodowanymi(nie) oraz nauczania(nie), kodowania(nie) tego innym i sobie samym, że m.in. nasz własny/cudzy umysł tworzy(nie) m.in. 5 nagromadzeń (skandhas), które powstają(nie) w wyniku przyczyn i warunków oraz ich wzajemnej zależności a także, że umysł przechodzi(nie) przez złożony zestaw dwunastu etapów, którymi jest(nie) dwanaście ogniw współzależnego powstawania i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
30. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie) w to, bycia(nie) tego nauczanymi(nie), kodowanymi(nie) oraz nauczania(nie), kodowania(nie) tego innym i sobie samym, że w wyniku procesu przechodzenia(nie) umysłu przez 12 ogniw współzależnego powstawania czasami pojawia(nie) się niewiedza(nie), a niewiedza(nie) stanowi(nie) przyczynę cierpienia w naszym/cudzym życiu i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
31. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie) w to, bycia(nie) tego nauczanymi(nie), kodowanymi(nie) oraz nauczania(nie), kodowania(nie) tego innym i sobie samym, że nauki Buddy i nie tylko jego wyjaśniają(nie) zewnętrzna i wewnętrzną współzależność oraz naszego/cudzego studiowania(nie) tych nauk, zagłębiania(nie) ich, akceptowania(nie), propagowania(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
32. Naszego/cudzego zagłębiania(nie) rozmaitych nauk, przekazów, medytowania, w celu zrozumienia(nie) wewnętrznej współzależności, jaka bardziej dotycz(nie) naszego/cudzego wnętrza oraz naszego/cudzego zrozumienia(nie), rozumienia(nie), w jaki sposób współzależność pracuje(nie) wewnątrz naszego/cudzego umysłu a także dostrzeżenia(nie), dostrzegania(nie) jedno po drugim, jak jedna rzecz wytwarza(nie) kolejną, przechodząc przez 12 ogniw przyczynowości i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
33. Naszego/cudzego uświadomienia(nie) sobie, m.in., że kiedy istnieje(nie) „ta” określona(nie) rzecz, wówczas „tamta” będzie(nie) miała(nie) miejsce, lub ta konkretna(nie) przyczyna jest(nie) podstawą, z której powstaje(nie) tamten rezultat, skutek oraz naszego/cudzego rozumienia(nie), zrozumienia(nie), w jaki sposób stopniowo(nie) ma(nie) miejsce wewnętrzna współzależność oraz w jaki sposób interakcja złożonych(nie) elementów tworzy(nie) nasze/cudze wewnętrzne doświadczenie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
34. Naszego/cudzego czynienia(nie) czegokolwiek, czyniąc(nie) to w procesie tworzenia(nie) i działania(nie), czego wynikiem jest(nie) samsara, naszego/cudzego wierzenia(nie) w to, bycia(nie) przekonanymi, że tak jest(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
35. Naszego/cudzego studiowania(nie) porządku, w jakim możemy(nie) rozłożyć(nie) proces tworzenia(nie) samsary, oraz dokonywania(nie) dekonstrukcji procesu samsary, odkrywając(nie) drogę do wyzwolenia(nie) i oświecenia(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków
36. Naszego/cudzego doceniania(nie), przeceniania(nie), niedoceniania(nie) wszelkich nauk Buddy i nie tylko jego dotyczących(nie) wewnętrznej współzależności i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie tego wszelkich skutków

Kwestie techniczne dotyczące idei oraz budowania zdań przy pracy z intencjami.
Art ,,800 intencji do oczyszczenia” Link
,,Budowanie obszernych Intencji i modlitw. Rozmowa Skype o technice ” Link
,,Schemat 1 zdaniowy do intencji. ” Link
Słowo (–nie) dodane przy pracy z intencjami do jakiegoś słowa oznacza, że warto je wymienić jako przeciwieństwo lub a nawet samodzielnie już w trakcie znaleźć i wypowiedzieć dowolne synonimy jakie się nasuwają na myśl razem z ich przeciwieństwami.
np. — bycia biedakami, chorymi dobrze jest powiedzieć również z jego przeciwieństwem
–bycia biedakami, chorymi, –nie bycia biedakami, chorymi
Pozwala to od razu maksymalnie szeroko ruszyć dany wzorzec w odmiennych aspektach, również w jego przeciwieństwie. Warto też wiedzieć- że Dusze często myślą, twierdzą, że one nie mają takich przeciwnych wzorców np. że nie są bałwochwalcami jak w danym przypadku (danym słowie).
Inny przykład:
Dusza kobiety zaprzecza byciu kiedyś złą matką. Więc dodanie tu słowa przeczenia – nie bycia złą matką pozwolić jej może na zrozumienie stanu w jakim się znajduje.
Bycie złą matką, –nie bycia złą matką–
„-Ależ skąd nigdy w życiu! To przecież są nie moje wzorce. To co ja robię jest moją prywatną sprawą”.[-Nader często mówi lub myśli o sobie dusza.]


Opublikowano: 12/07/2016
Autor: s_majda


Komentarze

Dodaj komentarz