Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.


Modlitwa Inna Niż Wszystkie
Nowicjat – intencje do przemodlenia

Spisała Agata Pająk

Kwestie techniczne dotyczące idei oraz budowania zdań przy pracy z intencjami.
Art ,,800 intencji do oczyszczenia” Link
,,Budowanie obszernych Intencji i modlitw. Rozmowa Skype o technice ” Link 
,,Schemat 1 zdaniowy do intencji. ” Link
Słowo (–nie) dodane przy pracy z intencjami do jakiegoś słowa oznacza, że warto je wymienić jako przeciwieństwo lub a nawet samodzielnie już w trakcie znaleźć i wypowiedzieć dowolne synonimy jakie się nasuwają na myśl razem z ich przeciwieństwami. 
np. — bycia biedakami, chorymi dobrze jest powiedzieć również z jego przeciwieństwem
–bycia biedakami, chorymi, –nie byciabiedakami, chorymi
Pozwala to od razu maksymalnie szeroko ruszyć dany wzorzec w odmiennych aspektach, również w jego przeciwieństwie. Warto też wiedzieć- że Dusze często myślą, twierdzą, że one nie mają takich przeciwnych wzorców np. że nie są bałwochwalcami jak w danym przypadku (danym słowie).
Inny przykład:
Dusza kobiety zaprzecza byciu kiedyś złą matką. Więc dodanie tu słowa przeczenia – nie bycia złą matką pozwolić jej może na zrozumienie stanu w jakim się znajduje. 
Bycie złą matką, –nie bycia złą matką–
„-Ależ skąd nigdy w życiu! To przecież są nie moje wzorce. To co ja robię jest moją prywatną sprawą”.[-Nader często mówi lub myśli o sobie dusza.]


1. Naszego a przez nas i cudzego podjęcia(nie) decyzji, wyboru dotyczącego(nie) rozpoczęcia(nie) nowego(nie) etapu w naszym/cudzym życiu, nowej(nie) ścieżki życiowej, a w tym pod presją, bez presji, świadomie(nie), przytomnie(nie) a w tym m.in. dotyczących(nie) m.in. naszego, a przez nas i cudzego rozpoczęcia(nie) życia w klasztorach, zakonach, bractwach, kręgach, bycia(nie), stania(nie) się zakonnikami, zakonnicami, mnichami, mniszkami, (+ m.in.wiedźmami) i nie tylko, i a także wybrania(nie) wszelkiego rodzaju ścieżki życiowej dla nas, dla innych, jaka rozpoczyna(nie) się, jaka wymaga(nie), gdzie konieczne(nie) jest(nie) m.in. odbycie(nie) nowicjatu, praktyki, stażu, inicjacji i nie tylko, a w tym określonych(nie) rozmaitymi przepisami, normami, prawami, kodeksami, tradycjami wymogami i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
2. Naszego a przez nas i cudzego wstąpienia(nie) do zakonu, klasztoru, innego zgromadzenia, kręgu, bractwa, gdzie praktykuje(nie) się nowicjat, czyli okres nie dłuższy(nie), niż m.in. dwuletni, rozpoczynający(nie) życie we wspólnocie zakonnej i nie tylko takiej, a jaki odbywa się w specjalnie przeznaczonych do tego domach, miejscach, obiektach, m.in. w izolacji/bez od świata zewnętrznego, rodziny, innych i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
3. Naszego a przez nas i cudzego bycia(nie) świadomymi(nie), akceptowania(nie), wierzenia(nie), promowani(nie), że celem nowicjatu jest(nie) m.in. w zakonach, klasztorach i nie tylko tam, m.in. dokładniejsze(nie) rozpoznawanie(nie) m.in. Bożego powołania, właściwego(nie) danej wspólnocie, a także rozmaitych reguł, wiedzy, dotyczących(nie) wspólnoty, zakonu, bractwa, kręgu oraz praw, zasad w tej wspólnocie obowiązujących(nie) i nie tylko a także doświadczenie(nie) sposobu życia zgromadzenia i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
4. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), że m.in. prawo kanoniczne stanowi(nie), że nowicjusze m.in. w zakonach, klasztorach powinni(nie) być(nie) doprowadzeni(nie) do zdobycia(nie) cnót ludzkich i chrześcijańskich i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
5. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), że nowicjat to szczególny(nie) czas, okres, w którym kandydaci do życia m.in. zakonnego, kapłańskiego i nie tylko, otrzymują(nie) poczwórny a w tym. m.in. ludzki, chrześcijański, zakonny i nie tylko fundament, podstawy, programy, bazę, na których będą(nie) budować(nie), budują(nie), tworzą(nie) dalszą swoją/cudzą formację, będą(nie) się na ich bazie kształtować(nie), jako członkowie wspólnoty, a w tym takiej, jaką wybrali(nie) i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
6. Naszego a przez nas i cudzego bycia(nie) nowicjuszami, nowicjuszkami, oraz takimi jak oni i jako tacy i jak tacy m.in. odbywania(nie) nowicjatu w specjalnie do tego przeznaczonych(nie), wyznaczonych(nie) domach, miejscach, przez okres m.in. 12 miesięcy, krócej lub dłużej i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
7. Naszego a przez nas i cudzego przebywania(nie), jako i jak nowicjusze, nowicjuszki w specjalnych domach, miejscach, gdzie w czasie m.in. rocznego pobytu przygotowujemy(nie) się, inni przygotowują(nie) nas/innych do życia w zakonie, klasztorze, i nie tylko tam, a także do złożenia(nie) pierwszej profesji zakonnej, pierwszych ślubowań, przyjęcia(nie) pierwszych inicjacji i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków

8. Naszego a przez nas i cudzego, jako i jak nowicjusze, nowicjuszki przebywający(nie) w specjalnie do tego celu przygotowanych(nie) domach, miejscach i poznawania(nie) i uczenia(nie) się życia m.in. zakonnego, i nie tylko, a w tym wg rad ewangelicznych czystości, ubóstwa, posłuszeństwa i nie tylko a także doświadczania(nie) modlitwy i przyswajania(nie) wiedzy na temat dalszej pracy, charyzmatu i nie tylko a nawet pogłębiania(nie) swojej znajomości z Bogiem, Jezusem, świętymi i nie tylko m.in. pod(nie) kierunkiem mistrza, magistra nowicjatu, innych nauczycieli i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
9. Naszego a przez nas i cudzego, jako i jak nowicjusze, nowicjuszki m.in. w rozmaitych zakonach, klasztorach, wspólnotach, posiadania rozmaitych mistrzów, nauczycieli, magistrów, jacy nas/innych wspierają(nie), lubią(nie), kierują(nie) nami/innymi, prowadzą(nie) nas/innych w odpowiednim(nie) dla wspólnoty kierunku, kodują(nie), programują(nie) nas/innych i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
10. Naszego a przez nas i cudzego przejścia(nie) okresu nowicjatu, określanego(nie) m.in. przy rocznym nowicjacie, jako „roczna formacja” i składania(nie) po tym okresie pierwszej(nie) profesji zakonnej, lub innej formy ślubów, a w tym, m.in. w ramach pierwszej formacji zakonnej składania(nie) trzech ślubów, m.in. ubóstwa, czystości i posłuszeństwa oraz inne, wymagane(nie) lub nie, konieczne, lub niekonieczne, w zależności(bez) od wspólnoty, zgromadzenia, kręgu i naszego/cudzego składania(nie) tych ślubów na ręce m.in. ojców prowincjałów, matek przełożonych, biskupów, kardynałów i wszelkich innych osób, m.in. w obecności, bez obecności m.in. innych nowicjuszy, kapłanów, kolegów, rodzin, krewnych, przyjaciół, obcych, bliskich i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
11. Naszego a przez nas i cudzego po złożeniu(nie) pierwszych ślubów po zakończeniu wyznaczonego(nie) okresu nowicjatu, stażu i nie tylko, otrzymania(nie) m.in. habitów zakonnych lub innych rozmaitych dyplomów, odznak, symboli wskazujących, że nie jesteśmy(nie) już nowicjuszami, a m.in. prawdziwymi zakonnikami, zakonnicami i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
12. Naszego a przez nas i cudzego w składającym się z trzech części obrzędzie pierwszej profesji po zakończeniu nowicjatu, m.in. wyrażenia(nie) woli przyjęcia(nie) takich, wymaganych(nie), koniecznych(nie) do dalszego etapu, ślubów, oraz wyrażenia(nie) woli życia we wspólnocie m.in. zakonnej oraz m.in. praktykę wg reguł zakonu, wspólnoty, kręgu, bractwa i nie tylko a także, m.in. wypowiedzenia(nie) lub odczytania(nie) tekstu ślubowania, w jakim m.in.
imiennie(nie), ze wskazaniem(nie) naszej/cudzej daty urodzenia, przynależność do określonej m.in. Diecezji ślubujemy(nie), dobrowolnie(nie), z całego serca, Wszechmogącemu Bogu Ojcu, Synowi i Duchowi Świętemu i nie tylko im, czystość, ubóstwo i posłuszeństwo i nie tylko oraz określenie(nie) czasu ważności tego ślubu, m.in. na rok, dwa, na stałe, na wieczność lub składania (nie) go bez określenia terminu jego obowiązywania, a także pisemnego poświadczenia(nie), podpisania(nie) tego ślubowania i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
13. Naszego a przez nas i cudzego stania(nie) się pełnoprawnymi(nie) członkami zakonu, klasztoru, wspólnoty, zgromadzenia, bractwa, kręgu po ukończeniu(nie) nowicjatu, stażu, po złożeniu(nie) pierwszych ślubów, wykonaniu(nie) pierwszych zadań i bycia(nie) już wówczas należycie(nie) wyuczonymi(nie), zakodowanymi(nie), ustawionymi(nie), ukierukowanymi(nie), przekonanymi(nie), zindoktryzowanymi(nie), aby działać(nie) dla, na rzecz, zgodnie(nie) z regułami, wymogami zakonu, klasztoru, zgromadzenia, bractwa, kręgu i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków

Intencje według: Ogólne prawo zakonne » Nowicjat i kształcenie nowicjuszy/Przyjmowanie kandydatów i kształcenie członków/Artykuł 2/Nowicjat i kształcenie nowicjuszy
14. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że nowicjat, którym rozpoczyna(nie) się życie w instytucie, zmierza(nie) ku temu, żeby nowicjusze dokładniej rozpoznali(nie) Boże powołanie oraz to właściwe(nie) danemu instytutowi, zakonowi, bractwu i nie tylko, by doświadczyli(nie) sposobu życia instytutu, zakonu, kręgu, bractwa, aby uformowali(nie) umysł i serce jego duchem, a także by można(nie) było potwierdzić(nie) ich zamiar i zdatność i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
15. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że erekcja, przeniesienie i zniesienie domu nowicjatu mają(nie) być(nie) dokonane(nie) pisemnym dekretem najwyższego przełożonego instytutu, zakonu, bractwa, wydanym(nie) za zgodą/bez, jego rady i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
16. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że do ważności(nie) nowicjatu wymaga(nie) się, by był(nie) odbywany(nie) w domu prawnie(nie) do tego przeznaczonym(nie), w poszczególnych przypadkach i na zasadzie wyjątku, najwyższy przełożony za zgodą swojej rady może(nie) zezwolić(nie), aby kandydat odbywał(nie) nowicjat w innym domu instytutu, pod kierownictwem jakiegoś doświadczonego(nie) zakonnika, który pełni(nie) rolę zastępcy mistrza nowicjuszy i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
17. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że wyższy przełożony może(nie) zezwolić(nie), aby zespół nowicjuszy przebywał(nie) przez pewne okresy czasu w innym domu instytutu, przez niego oznaczonym(nie) i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
18. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że nowicjat do ważności powinien(nie) trwać(nie) dwanaście miesięcy spędzonych(nie) we wspólnocie nowicjatu, z zachowaniem m.in. przepisów kanonicznych i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
19. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że dla ukształtowania nowicjuszy konstytucje, przepisy zakonu, instytutu, bractwa mogą(nie) przewidzieć(nie) jeden lub kilka okresów praktyki apostolskiej, podejmowanej(nie) poza wspólnotą nowicjatu i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
20. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że nowicjatu nie należy(nie) przedłużać ponad dwa lata i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
21. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że nasza/cudza nieobecność w domu nowicjatu ponad trzy miesiące, czy to ciągła, czy przerywana, powoduje(nie) nieważność(nie) nowicjatu, a nieobecność przekraczająca(nie) piętnaście dni powinna(nie) być(nie) uzupełniona i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
22. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że za zezwolenie(nie) kompetentnego(nie) przełożonego wyższego, pierwsza profesja może(nie) być(nie) antycypowana, ale nie ponad piętnaście dni i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
23. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że cel nowicjatu wymaga(nie), aby nowicjusze byli(nie) kształtowani pod kierownictwem mistrza, zgodnie(nie) z programem kształtowania określonym własnym prawem i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
24. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że kierownictwo nowicjuszy jest(nie) pod zwierzchnictwem wyższych przełożonych zastrzeżone(nie) tylko(nie) mistrzowi i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
25. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że mistrzem nowicjuszy powinien(nie) być(nie) członek instytutu, zakonu, bractwa, kręgu, który złożył(nie) już śluby wieczyste, posiada(nie) rozmaite inicjacje i uprawnienia i został(nie) zgodnie(nie) z prawem wyznaczony(nie) i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
26. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że mistrzowi w razie potrzeby można(nie) przydzielić(nie) pomocników, którzy podlegają(nie) mu w zakresie kierowania(nie) nowicjatem i programu kształtowania formacji i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
27. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że kształtowanie nowicjuszy należy(nie) powierzać(nie) członkom starannie(nie) do tego przygotowanym(nie), którzy nie obciążeni(nie) innymi obowiązkami, mogliby(nie) owocnie i na sposób stały wypełniać(nie) swoje zadanie i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
28. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że zadaniem mistrza oraz jego współpracowników jest(nie) rozpoznać(nie) i potwierdzić(nie) powołanie nowicjuszy, a także uformować(nie) ich stopniowo(nie) do prowadzenia właściwego instytutowi, zakonowi, bractwu, życia doskonałego i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
29. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że nowicjusze powinni(nie) być(nie) doprowadzeni do zdobycia(nie) cnót ludzkich i chrześcijańskich; przez modlitwę i samozaparcie mają być wprowadzani na drogę pełniejszej doskonałości i nie tylko oraz należy(nie) ich wdrażać(nie) w kontemplowanie tajemnicy zbawienia, do czytania i rozważania Pisma świętego; przygotowywać do kultu Bożego sprawowanego w świętej liturgii; nauczyć(nie) sposobu praktyki życia konsekrowanego Bogu i ludziom w Chrystusie przez praktykowanie(nie) rad ewangelicznych a także mają(nie) być(nie) zaznajamiani(nie) z charakterem i duchem, celem i karnością, historią i życiem własnego/innego instytutu, zakonu, jak również przepajani(nie) miłością do Kościoła i jego pasterzy i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
30. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że świadomi(nie) własnej odpowiedzialności, nowicjusze niech tak współdziałają czynnie ze swoim mistrzem, ażeby wiernie odpowiedzieć łasce powołania i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
31. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że członkowie instytutu, zakonu, bractwa powinni(nie) zatroszczyć(nie) się, ażeby we własnym zakresie wspierali(nie) dzieło kształtowania nowicjuszy przez przykład życia i modlitwę i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
32. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że okres nowicjatu, ma być(nie) przeznaczony(nie) na dzieło kształtowania w ścisłym znaczeniu, stąd nowicjusze nie powinni(nie) podejmować studiów albo innych zajęć, które nie służą(nie) bezpośrednio tej formacji i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
33. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że nowicjusz może(nie) swobodnie opuścić(nie) instytut; również kompetentna władza instytutu może go wydalić(nie) i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
34. Naszego a przez nas i cudzego wierzenia(nie), promowania(nie), doświadczania(nie), że jeśli po upływie nowicjatu uznano(nie) nowicjusza za zdatnego(nie), należy(nie) go dopuścić(nie) do czasowej profesji, w przeciwnym razie wydalić(nie), a jeśli zaś, co do jego zdatności istnieje(nie) wątpliwość, przełożony wyższy może(nie) przedłużyć(nie) okres próby, zgodnie(nie) z własnym prawem, nigdy jednak ponad sześć miesięcy i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
35. Naszego a przez nas i cudzego bycia(nie) wszelkiego rodzaju, płci mistrzami nowicjatu, magistrami nowicjatu, przełożonymi, pod jakich kierunkiem rozwijają(nie) się kształcą i przebywają(nie) kandydaci do zakonu, klasztoru, wspólnoty, bractwa, kręgu i nie tylko i bycia(nie) takimi, jacy m.in. są dobrzy w tym, co robią, umiejętnie(nie) kształcą i odpowiednio nie zależy(nie) im, lekceważą(nie), niewłaściwie(nie) wykonują(nie) obowiązki i nie tylko oraz naszego a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
36. Naszego a przez nas i cudzego bycia(nie) ufnymi(nie), naiwnymi(nie) istotami, jakie w rozmaitych uniesieniach, emocjach, pozwoliły(nie), pozwalają(nie), aby nas/innych tak zaprogramowano(nie), zablokowano(nie), że po zakończeniu(nie) nowicjatu, stażu po/przed złożeniu(nie) pierwszych ślubów, nie posiadamy(nie) już własnych emocji, uczuć, myśli, a działamy(nie) zgodnie(nie) z wkodowanymi(nie) nam/innym programami na rzecz, dla m.in. zakonu, wspólnoty, instytutu, kręgu, bractwa, w przekonaniu/bez i wierząc(nie), że jest(nie) to jedynie(nie) słuszna(nie) droga, jedynie(nie) słuszny(nie) kierunek, i nie potrafimy(nie) określić(nie), zauważyć(nie), czy prowadzi(nie) nas/innych do destrukcji, czy do tworzenia dla najwyższego dobra, ani ocenić, czy prowadzi(nie) do Boga, czy w przeciwnym kierunku i nie tylko oraz naszego, a przez nas i cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków


Opublikowano: 10/08/2017
Autor: s_majda


Komentarze

Dodaj komentarz